Kembara jiwa......menanti fajar di ufuk timur......

Sunday, December 6, 2009

Nur Kasih di Madinah al Munawarah

Assalamualaikum dan salam bahagia.
Syukur alhamdulillah kerana saya dikurniakan Allah s.w.t kekuatan untuk menulis dan mempunyai laman blog sendiri.Semoga laman blog ini dapat dimanfaatkan oleh semua pihak yang berminat dengan cerita,kisah,teladan dan renungan yang saya cuba paparkan di sini.
Aidil Adha pada tahun ini memberikan makna yang besar dalam hidup saya kerana ini merupakan titik tolak dalam hidup saya mencari cinta nan satu. Sudah tiga kali tawaran untuk mengerjakan haji ditawarkan oleh pihak Tabung Haji, tetapi saya menolak dengan pelbagai alasan. Ramai orang yang menunggu 'seru'. Sebaliknya saya telah dimendapat tiga kali 'seru'. Malu pada pegawai Tabung Haji yang menanyakan soalan mengapa ingin menolak apabila mendapat tawaran.Berbagai alasan diberikan.
2010 merupakan tahun yang mencabar.Saya dan isteri membuat keputusan untuk mengerjakan haji pada tahun ini.Persediaan ke arah ini patut bermula dari sekarang terutama proses muhasabah diri.
Saya telah menunaikan umrah pada tahun 2008. Kerinduan pada Madinah begitu ketara.Pengalaman berada di Madinah al Munawarah merupakan pengalaman yang tidak dapat diucap dengan kata-kata.Ketenangan ketika berada di bandar ini hanya boleh dirasai oleh mereka yang pernah sampai ke bandar ini.Terdetik di hati saya untuk berhijrah dan tinggal atau bekerja di bandar ini.
Insyaalah..... moga cita-cita ini akan terlaksana

No comments:

Post a Comment